MUHİT NECİP FAZIL DOSYASIYLA RAFLARDAKİ YERİNİ ALDI
Şair ve yazar İbrahim Tenekeci’nin yönetiminde yayın hayatına
devam eden Muhit, Kasım sayısında Necip Fazıl dosyasıyla okurunu selamlıyor.
Dergi, usta çizer Hasan
Aycın’ın çizgisiyle açılıyor. Hasan Aycın’ı “Kolsuz Gömlek” şiiriyle Muhammed Said Çimen, “Bir Türkü Ağır
Gelsin Yüreğimize” şiiriyle Ünsal
Ünlü, “Düşen Omuz” şiiriyle Yağız
Gönüler, “Dünyanın İlk Uykusu” şiiriyle Harun
Yakarer takip ediyor. Ali
K. Metin, Dilara Ayşe
Akdeniz, Tayfun Doğan, Ömer Fatih Andı, Emre Demir, Rıdvan Kadir Yeşil, Mehmet Fatih Öz, Şakir Kurtulmuş, Nurullah Genç, Hasan Dağ bu sayıda yer alan diğer
şairler.
Necip Fazıl Dosyası
Yaptığı dosyalarla dikkat çeken Muhit, bu sayısında Necip
Fazıl Kısakürek’i sayfalarına taşıyor. Necip Fazıl’ın her yönüyle ele alındığı
dosya, Alaattin Karaca’nın
“Necip Fazıl’ın Şiirlerinde Buhran” yazısıyla açılıyor. Ahmet Edip Başaran “Çile’de
Yankılanan Varoluş Senfonisi” yazısında Necip Fazıl’ı modern Türk şiirinin
istinat noktası olduğunun altını çiziyor. Namık
Açıkgöz “Çile Şiirindeki Grotesk Unsurlar”ı ele alıyor. Mehmet Narlı “Necip Fazıl’da Şehir
ve İnsan”ı, Âlim Yıldız “Geleneğin
Dirilişi”ni, Şaban Sağlık “Necip
Fazıl’ın Esmâ-ı Nebisi”ni yazıyor. Mustafa
Özçelik “Necip Fazıl’ın Yunus Emre Şiirleri”ni inceliyor. Nurullah Ulutaş, “Necip Fazıl
Kısakürek, Abdülhâkim Arvâsî Hazretleri ile tanıştıktan sonra şiiri, “Allah’ı
arama sanatı” olarak tanımlamış ve sanatını da bu gaye uğruna kullanmıştır.”
diyor yazısında. Said Yavuz “Bir
Şiirin İkinci Şairi”ni, Ali Emre “Düşmanını
Benzerinden Seçmek: Necip Fazıl’ın Namık Kemal’i”, Selim Somuncu “Manevi Mahdumları
Nazarında Necip Fazıl Kısakürek”i, Dursun
Çiçek “Âkif Emre’nin Gözünden Necip Fazıl”ı yazıyor. Ebru Burcu Yılmaz “Edebiyat
Mahkemeleri’nin her bir oturumu, sanık sandalyesine oturtulan yazarın yanında
ve karşısında yer alan görüşleri karşı karşıya getirerek adı geçen sanatçıların
edebiyat tarihindeki konumlarını tartışmaya açmayı amaçlar.” diyor. Beyhan Kanter “Necip Fazıl Şiiri
Üzerine Kapsamlı Bir Araştırma” yaparken Mustafa
Özel “Bir Metni Yeniden İnşa Etmek: Üstadın Gençliğe Hitabe’si”
başlıklı önemli yazısında Gençliğe Hitabe’yi ele alıyor.
Öykü, Deneme
Kasım sayısının öykü sayfalarını “Çakının Ucu” öyküsüyle Ayşegül Genç, “Düğün Dernek Çengi
Çağnak” öyküsüyle Kâmil Yeşil,
“O Benim” öyküsüyle Doğukan İşler,
“Kendin Olsan Nereye Giderdin?” öyküsüyle Selime
Kahraman zenginleştiren isimler.
Abdullah Harmancı,
“İçinizde bir soru doğduğunda evrenin bir yerinde de cevabı doğar. Yeter ki
yola çıkın.” diyor “Hiç Konuşmayan Geveze Çocuk” yazısında. Arif Ay “Hazan Mevsimi”, Mustafa Muharrem “Merkezin
Uzağında”, Leylâ İpekçi “Çünkü
Harflerde “İnsan” Saklıdır” başlıklı yazılarıyla katkı sunuyor. D. Mehmet Doğan, Hüseyin Akın, Muhsin Macit, Mustafa İsen, Necip Tosun yazılarıyla yer alan
diğer isimler oluyor. “Ölüm, iyi insanları dünyadan kurtarıyor sanırım.” diyen Soner Karakuş Kasım sayısının arka
kapağını “Annemle Konuşma” başlıklı yazısıyla süslüyor.
Muhit, bu sayısında iki söyleşiye birden yer veriyor. Kâzım Özkardaş soruyor, Erol Göka cevaplıyor: “Ölüm
endişesini ortadan kaldırabilecek panzehir, ölüm üzerine düşünmektir.” Son
eseri Mutlak Müzik, Muhit
Kitap vasıtasıyla okuyucuyla buluşan şaire Eray
Sarıçam şiirin merkezde olduğu sorular yöneltiyor, Murat Güzel cevaplıyor: “Şiirin
kendine has bir siyaseti, sosyolojisi ve felsefesi var.”