Şair ve yazar İbrahim
Tenekeci yönetiminde okurla buluşan Muhit, yürüyüşüne kaldığı yerden devam
ediyor. Kasım sayısında Daima Filistin diyen dergi, Aralık sayısında da
Nehirden Denize Özgür Filistin diyerek tüm sayfalarını yine Filistin’e
ayırıyor.
Nehirden Denize Özgür Filistin
Dosya, Bekir Salih Yaman’ın Filistin’in dünden bugüne geçirmiş
olduğu tarihi süreçleri kaleme aldığı “Filistin Kronolojisi” başlıklı yazısıyla
açılıyor. Gökhan Gökçek, “Kudüs’ün Fethi Uzun Soluklu Bir
Yürüyüştür” başlıklı yazısında Kudüs Fatihi Selahaddin’in fetih sonrasında
gösterdiği yüksek insani hamiyeti yazarken Ali Emre, nam salan
merhametini Selahaddin adlı romanından bir parçayla
aktarıyor. Recep Terler, “637 Fethinin Stratejik Planı”nı
marifet-siyaset-askeri hazırlık üçlüsü üzerinden ele alırken Ömer
Lekesiz, “İbrahim Halîlullah’ın Medinesi: el-Halil”i anlatıyor. İbrahim
Tenekeci “Filistin Yazıları-2” başlıklı yazısında “Gazze’yi savunmakla
insanlığı ve insanlığımızı savunmuş oluyoruz.” diyor. Hüsrev Hatemi “Kudüs
ve Filistin” başlıklı yazısında Siyonist Yahudilerin Filistin’deki
faaliyetlerini anlatırken Mehmet Hakan Kekeç, “‘Atsız’ Kahraman:
Türklerin İlk Kudüs Fatihi”ni tarihi belgeler ve isimler ışığında kaleme
alıyor. Sibel Eraslan, “Gazze Dramı ve Batı Düşüncesinin Çöküşü”
başlıklı yazısında Jürgen Habermas’ın geçtiğimiz günlerde skandal bildiriye
imza atmasının arka planındaki kurgusal ideolojileri yazarken Dursun
Çiçek, “Gazze’nin Ötesi” başlıklı yazısında aynı olaya İslâm düşünce
geleneğinden örnekler veriyor. Turan Kışlakçı “Babil’den
Kudüs’e Siyonizm ve Zombizm” başlıklı yazısında Filistin halkının Siyonist
yerleşimcilere verdiği mücadeleyi tarihi bir düzlemde ele alırken Mustafa
Özel “Ebû Ubeyde”yi tanıtıyor.
Kemal Sayar, “Gazze: İnsanlığın Direnişi” başlıklı yazısında “Gazze bizi
vicdana çağırıyor, içimizi allak bullak eden bir barbarlık karşısında bizi
insan olmaya ve insan kalmaya çağırıyor” derken Ayşegül Genç “Silah
Omza” diye sesleniyor. Erol Göka, “Kötülüğün Sıradanlığının
Küreselleşmesi ve Devrimci Durum” başlıklı yazısında insanı insan yapan ortak
ahlaki zemini anlatırken Mehmet Dinç ve Feyza Topçu,
ahlâki yaralanmanın sadece bireylere değil, topluma sirayetini “Vicdanlarımız
Sakat Çıkmadan Yarına” başlıklı yazısında açıklıyor. Mustafa Akar “Yerküreyi
Gazze’ye Dönüştürmenin Vaktidir” başlıklı yazısında “Öldüre öldüre
bitiremeyecekler bizi. Çünkü Gazzeli yetimler, uygar dünyanın gözleri önünde
ölümü de öldürdü.” diyor. Zeki Bulduk “Direnen Son Şehir:
Gazze”yi, Gökhan Ergür “Bir Ölen Ama Milyonlarca Doğan
Gazze”yi, Halil İbrahim İzgi “Filistin Defteri”ni, Cevat
Olçok “Gazze’nin Öğrettikleri”ni kaleme alıyor. Selim Cerrah “Müslümanlar
Ne Yapmalı” başlıklı yazısında aylardır süren soykırım karşısında toplum ve
devlet olarak nerede durulması ve ne yapılması gerektiğini, Hasan Mert
Kaya ise düşmandan alınacak dersleri sıralıyor. Müslim Coşkun “Gazze’nin
Çığlığı” başlıklı yazısında “Gazze’de şehit düşen masum çocukların temiz
kanları dünyayı kasıp kavurmaya yeter.” diyor. Suavi Kemal Yazgıç “Filistin
Kütüphanesi” başlıklı yazısında Türk ve dünya edebiyatından Filistin ve Kudüs
konulu kitapları tanıtırken Samed Karagöz “Filistin’den On
Film” başlıklı yazısında Filistin-İsrail meselesine sinema perspektifinden
bakıyor. Aynur Dilber, Harun Yakarer, Eray
Sarıçam, Nurettin Durman şiirleriyle; Hasan Aycın Filistin
için özel olarak hazırladığı bir çizgisiyle ve Şeyma Nur Berk illüstrasyonuyla
bu sayıya katkı sunuyor.
“El Vekil” isimli şiiriyle İbrahim Tenekeci “Göklerin ne yaman
güzel Filistin / Gündüz bile görünüyor Süreyya.” dizeleriyle bu sayının arka
kapağından Filistin’e selam ediyor.